Nejoblíbenější superpotraviny

Jaké superpotraviny budou pro vás ty nejlepší

Když se řekne “superpotravina”, co vás napadne jako první? Mediálně známé a předražené potraviny, u kterých tápete o jejichž původu? V tom případě vás jistě potěšíme, protože pro superpotraviny nemusíte chodit daleko a navíc, za tyto superhrdiny nemusíte zaplatit jmění. Máte je na dosah ruky a dají se sehnat i u nás v Česku. Které z nich budou ty nejlepší pro naše zdraví? 

Co to jsou to superpotraviny

Superpotraviny jsou většinou potraviny rostlinného původu, které jsou významné pro svoje bohaté nutriční hodnoty, a tudíž výhodné pro pevné zdraví. Superpotraviny jsou mnohem více, než pomocníci k doplnění vitamínů a minerálů.

Ovšem, tyto aspekty jsou pro zdraví více než důležité, ale ve skutečnosti nám mohou pomoci s dosažením kvalitnějšího zdraví, předcházení mnoha chronických onemocnění, a navíc se budete cítit vesele, aktivně a celkově budete krásnější.

Jestliže superpotraviny zkombinujete s pravidelným cvičením a vyváženou stravou, omezíte průmyslově zpracované potraviny, jako jsou párky, jídla z pytlíku a jiné, vaše tělo vám tuto péči jistojistě oplatí. Jaké superpotraviny se vyplatí jíst pravidelně?

Nejvíce oblíbené borůvky

Borůvky bývají díky své chuti, vláknině a fytochemikáliím většinou nejvíce oblíbenou supepotravinou. Kdo by odolal těmto lahodně chutnajícím bobulkám, které lze v letním období sehnat i od našich českých farmářů?

Ve 150 gramech borůvek je obsažena třetina denní dávky vitamínu C a K. Navíc obsahují vitamíny řady B a několik minerálů, které přispívají k posílení imunity. Z nejčastějších jsou to draslík, hořčík, železo, fosfor a řadu dalších.

Stejně jako borůvky, budou i jiné bobulové plody, jako jsou jahody, maliny, ostružiny a brusinky stejně výživné.

Flavonoidy, které se nacházejí v bobulovitých plodech, mohou snižovat riziko některých srdečních onemocnění. Navíc harmonizují nervovou soustavu, snižují špatný cholesterol, podporují dobrý imunitní systém a mozkové funkce. Obsahují velké množství vitamínů a minerálních látek.  

Borůvky bývají díky své chuti, vláknině a fytochemikáliím většinou nejvíce oblíbenou supepotravinou.

Medvědí česnek plný vitaminů

Po česneku vonící i chutnající zeleně zbarvené listy, které můžete dokonce zadarmo nasbírat v listnatém lese od konce března do začátku května. Obsahuje vitamin C, A, B1, B2, zinek, ale také velké množství železa. Dále chlorofyl, který je důležitý při produkci hemoglobinu.

Je účinný v boji proti nachlazení, zácpě, úzkosti, závratím, mykózám, krevním sraženinám, ale i střevním parazitům a působí jako přírodní antibiotikum. 

Nejoblíbenější superpotraviny

Meruňky jako superpotraviny zpomalují proces stárnutí

Vysoce výživné, sladké a nízkokalorické ovoce vhodné i při dietách. Jsou dokonalým zdrojem mnoha antioxidantů, včetně známého beta karotenu, vitaminu A, C a E. Spadají do skupiny polyfenolových antioxidantů. Sloučeniny obsažené v meruňkách pomáhají bojovat s volnými radikály, které v nemalé míře poškozují buňky v těle a způsobují oxidační stres. Což vede k obezitě a různým chronickým onemocněním.

Meruňky, jakožto blahodárné ovoce si můžeme užívat uprostřed léta. Můžeme je zamrazit, ale i usušit a užívat si jej i v zimním období. Stejně tak jablka, která jsou v našem jídelníčku přímo nepostradatelná, zpomalují proces stárnutí a obsahují velké množství minerálů, vitamínů a antioxidantů. 

Meruňky jsou vysoce výživné, sladké a nízkokalorické ovoce vhodné i při dietách.

Vlašské ořechy jsou doslova nabité důležitými živinami

Vlašské ořechy jsou obdivovanou potravinou již po tisíce let. Obsahují omega-3, fosfor, draslík, železo, vápník, hořčík, polyfenoly, flavonoidy, vitamin B1, B2, E a C, beta-karoten, kyselinu citronovou. Jsou přímo nabité důležitými živinami.

A co je nejlepší? Můžeme je čerstvé pojídat celou zimu. Na konci záři je můžeme nasbírat u polních cest, uložit je ve skořápkách tam, kde je nejnižší vlhkost a postupně podle potřeby a chuti je pojídat klidně až do léta. 

Vlašské ořechy jsou obdivovanou potravinou již po tisíce let. Jsou přímo nabité důležitými živinami.
KAM DÁL? MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Jak se vám líbil tento článek?

Čím víc smajlíků, tím lepší

Průměrné hodnocení: 4 / 5. Počet hlasujících: 1

Zatím nehodnoceno, buďte první.

Podobné příspěvky

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *