jak předcházet stresu

Jak předcházet stresu? Zkuste tyto čtyři kroky

3
(1)

Stres je špatný a každý z nás by mu měl předejít. V současné době se jedná o jeden z nejčastějších spouštěčů civilizačního onemocnění. Určitě ho známe všichni. Zrychlí se nám tep, sevře se nám žaludek i s hrdlem a máme pocit, že buď vybuchneme nebo se nenadechneme. Nenechte se stresem zničit, naučte se, jak proti němu bojovat.  Jak tedy předcházet stresu?

Jídlo je důležité

Věděli jste, že tělu nepomůžete, pokud budete jíst velké množství rafinovaných cukrů, tuků, uzenin a průmyslově zpracovaných potravin? Podpoříte tak vznik zánětu v těle, a když se k tomu přidá stres, máte o zdravotní potíže vystaráno. Jezte zdravě, to je základ zdraví! Pokud jste neustále ve stresu, doporučujeme si dopřát dostatek vitamínu C. Takový vitamin najdete zejména v rybízu, jahodách, brokolici, kiwi, červené paprice a lesních plodech. Mimo vitaminu C, bude důležité, abyste doplnili také hořčík.

Ten lze doplnit z celozrnných výrobků, ořechů, ale i hnědé rýže. Dále bychom vás neměli zapomenout upozornit, abyste stres nezajídali dobrotami. Mnoho lidí ve stresu spořádá čokoládu. Ano, možná vás váš vysoký glykemický index na malou chvíli uklidní, ale poté zase rychle klesne dolů a pocity se prohloubí. Místo cukru si raději udělejte ovocné smoothie či nějaký shake. 

Hýbejte se

Chůze s rodinou, ale i samostatný běh bude dokonalý pro odbourání stresu. A pokud si říkáte, že na tohle opravdu nemáte čas, zabrzděte! Kolik času denně strávíte u televize nebo telefonu? Nelze tento čas vyměnit za pohyb, který vám zlepší zdraví? Pokud budete chtít, tak ano. A nemusí to být každý den hodina v posilovně, ale například chůze pěšky do práce, do obchodu nebo také místo výtahu můžete použít své nohy. Chůze do schodů každý den bude efektivnější než hodina týdně v posilovně. 

Spánek

Všimli jste si někdy, jak se cítíte, když se málo vyspíte? Možná jste velmi podráždění a vše vás ihned rozčílí. Proto je tolik důležité, abyste si každý den dopřáli dostatek spánku. Spát sedm až devět hodin denně není luxusem, ale povinností pro vaše tělo. Jistě budete zdravější. A možná jste si všimli, že čím jste starší, tím vaše tělo reaguje na nevyspání hůře. Totiž, pár nocí bez kvalitního spánku sníží imunitu, ale také mozkové funkce. Možná si říkáte, že potřeba spánku je u každého člověka individuální, ale věřte, že by rozhodně neměla klesnout pod šest hodin, a to u nikoho.   

Relaxujte

Nemyslete si, relaxování není ležení u tabletu či televize, naopak. Měl by to být určitý pohyb, který vás uklidní. A když už je stres natolik silný, že máte pocit, že jednoduše vybuchnete, vyzkoušejte relaxační techniky. Zřejmě nejznámějším pomocníkem bude autogenní trénink. Dále to může být Jacobsonova progresivní relaxace. Ta se zaměřuje na střídavé uvolňování a napínání svalových skupin.

Pokud něčeho takového nemůžete využít, cvičte jógu nebo se naučte meditovat. A jako poslední bychom vám chtěli doporučit, abyste správně dýchali a pravidelně prováděli dechová cvičení. Dýchejte zhluboka a tak, aby se vám zvedalo břicho a dolní část žeber. Dýchání musí být klidné a plynulé. 

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Recept na dobrý spánek
Tipy jak rychle a lépe usnout

Jak se vám líbil tento článek?

Čím víc smajlíků, tím lepší

Průměrné hodnocení: 3 / 5. Počet hlasujících: 1

Zatím nehodnoceno, buďte první.